انجیر از چه تکنولوژی بهره می‌برد؟

انجیر از چه تکنولوژی بهره می‌برد؟

منتشر شده در ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

avatar
امین عابدین‌پور یگانه کارشناس ارشد تولید محتوا و کپی رایتینگ

انجیر قوه‌ای جدید در دنیای تکنولوژی است که می‌تواند به عنوان یک ترمینال قدرت‌مند تکنولوژی‌های مختلف را در هم دیگر ادغام کرده و انرژی و نیروی مدیریتی جدید تولید کند.

این قوه پیش از این در کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار گرفته و نتایج شگفت‌انگیزی ساخته است. اما این قوه چیست و از چه تکنولوژی بهره می‌برد؟

ماهیت گردش کار و خودکارسازی توسط انجیر 

ماهیت گردش‌کار، ماهیت چندضلعی و منعطف است و اتفاقاً همین مسئله‌، مدیریت دقیق و بی‌نقص آن را بسیار پیچیده می‌کند. مدیریت فقط یک گردش‌کار به چندین نرم‌افزار و اپلیکیش به‌خصوص وابسته است. مثلا: فرآیند ساده‌ی تولید متن، کنترل کیفی، اصلاح و انتشار متن، بدون چندین نرم‌افزار میسر نمی‌شود و تازه، این ابتدای کار است و همه‌ی مراحل بدون هدایت یک نیروی انسانی مسلط به امور اجرایی به درستی پیش نمی‌رود.

انجیر تلاش کرده است همه‌ی این مراحل را خودکار کرده و بدون نیاز به نیروی انسانی و با کمترین دردسر برای مدیران و کاربران گردش‌کارهای سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچگ را به فرجام برساند. به نظر می‌رسد رسیدن به چنین هدفی با اتکا به تکنولوژی‌های موجود موضوعی دور از دست‌رس است و این‌جا دقیقا جایگاهی است که انجیر در آن قرار می‌گیرد و با ابتکار عمل و خلاقیت گره کار را می‌گشاید.

تکنولوژِی انجیر 

تکنولوژی که انجیر از آن بهره می‌برد، پیش از آن که تکنولوژی منحصر‌به‌فردی باشد، فهم درست فن‌آوری‌های موجود و ایجاد ارتباط در میان همه‌ی آن‌هاست. این تکنولوژی پیش از انجیر در دنیا شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است اما به هزاران دلیل در کشور ما مغفول مانده است.

وظیفه‌ی اصلی انجیر ایجاد ترمینالی بسیار پیشرفته است که نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف را به نحوی به یک دیگر متصل سازد که با کمترین تزاحم در خدمت پروژه‌های پیچیده و ساده قرار گیرد. این ترمینال ویزگی‌های منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند زمان، مکان و نحوه‌ی ادغام نیروهای کار را با مرکز تصمیم گیری سازمان‌ها و ادارات، مدیریت، کنترل و نظارت کند.

انجیر با پشتیبانی به روزترین شیوه‌های برنامه‌نویسی فراهم آمده است ولی به تنهایی سازمان و شرکت‌ها را از برنامه‌نویسی در حوزه اتوماسیون اداری بی‌نیاز می‌کند. از این روست که ما از انجیر به یک قوه تعبیر می‌کنیم. قوه‌ای که در آن نیرو انرژی تکنولوژی‌های مختلف و به روز را جذب کرده و بعد انرژی و نیروی مورد نیاز کاربران را تولید می‌کند.