iPaaS (آی‌پَس): از اغراق تا واقعیت

iPaaS (آی‌پَس): از اغراق تا واقعیت

منتشر شده در ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

امین یگانه
امین یگانهکارشناس ارشد تولید محتوا

داشبورد کاربردی iPaaS نسل جدیدی از ماشین‌های اطلاعات محور است که بر پایه‌ی نگاهی نوین به ابزارهای هوشمند و فناوری پدید آمده است. iPaaS از فناوری‌های مختلف بهره‌می‌جوید و با ترکیب و ادغام امکانات و اطلاعات تکنولوژی‌های مختلف نسل جدیدی از اتوماسیون را پدید می‌آورد که اگر با دقت و ظرافیت بخواهیم از آن حرف بزنیم، واژه اتوماسیون به اندازه‌ی کافی مناسب نیست.

iPaaS، انقلابی جدید در حوزه کارمندی و اداری ایران 

آی‌پس روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد و با خود فرهنگ جدیدی را به ارمغان می‌آورد و همین باعث می‌شود که موافقان و مخالفان آن مانند موافقان و مخالفان همه‌ی تکنولوژی‌های جدید بیش از آن که به واقعیت iPaaS بپردازند، درباره‌ی آن قضاوت عاطفی می‌کنند. البته که همه‌ی فناوری‌های نوین از این مسیر عبور و بعد از تب و تاب اولیه جای خود را در دنیای واقعیت باز کرده‌اند. واقعیت iPaaS چیست و این فناوری قرار است چه کار کند و چرا در اکوسیستم دنیای دیجیتال هیاهوی قابل تاملی به پا کرده است؟

پاسخ دادن به این پرسش‌ها نیاز به مطالب مفصل‌تر و تخصصی‌تر دارد اما آن چه iPaaS را از دیگر تکنولوژی‌های کنونی جدا می‌کند این است که iPaaS به موضوع مهم نظام اداری باز می‌گردد و می‌خواهد سامانه‌ی مدیریت امور اداری را متحول کند؛ اگر نظام اداری در هر سازمان و شرکتی بدون عیب و نقص کار نکند، اهداف آن سازمان در محاق می‌رود. امور اداری تکرارپذیر در سازمان‌ها و شرکت‌ها بسیار زیاد است و جز آن که نیروی انسانی زیادی را مشغول می‌کند، خلاقیت نیروهای متخصص را باز می‌ستاند و آن‌ها را از انجام وظیفه دور می‌کند.

آی‌پس فناوری جدیدی است که با اتکا به محصولات دیجیتالی که روزانه با آن سر و کار داریم می‌خواهد سامانه‌ی مدیریتی جدیدی را پدید بیاورد. این تکنولوژی را می‌توان نسل جدیدی از اتوماسیون‌های اداری دانست که بسیار فراتر از آن‌هاست. این ویزگی‌ها وقتی در کنار یک‌دیگر قرار می‌گیرند بعلاوه هدفی که iPaaS پیش روی چشم آورده ثابت می‌کند نمی‌توان از این مهم چشم پوشید و از آن عبور کرد.