گردش‌کار خودکار؛ درمان روزمرگی

گردش‌کار خودکار؛ درمان روزمرگی

منتشر شده در ۳ دی ۱۴۰۲

avatar
امین یگانهکارشناس ارشد تولید محتوا

صندلی را عقب می‎‌کشید و پشت سیستم می‌نشینید. قهوه‌ی‌تان را خورده‌اید و لبخند به لب دارید. حالا نگاهی به کلیک‌آپ می‌کنید و لیست تسک‌ها را می‌بینید. 

امروز روز قورت دادن قورباغه‌ نیست. می‌خواهید به کارهای هیجان انگیز و خلاقانه بپردازید.

اما واقعیت‌های محیط کار و درخواست‌های مدیرتان هیچ تشابهی با خواسته‌های درونی‌تان ندارد. آن‌ها از شما رتق‌وفتق کارهای روزمره را می‌خواهند و هیچ کس نمی‌داند امروز صبح از کسی پیام صبح به‌خیر دریافت کرده‌اید که دل‌تان می‌خواهد به خودتان و کارهایی که می‌کنید ببالید. سخت است رفیق.

مشکل ساده است، ولی ساده نیست

غلبه بر روزمرگی امکان‌پذیر نیست. این واقعیت را بپذیرید. چون هر جایی که کار کنید و صاحب هر پست و مقامی باشید، کارهایی هستند که باید روتین صورت بگیرند و مدام تکرار شوند.

شخصیت‌تان را هم نمی‌توانید تغییر دهید، از این کلنجار بی‌سابقه با خودتان دست بردارید. همینی هستید که هستید. اجازه بدهید مزه‌ی پیامی که دریافت کردید به این زودی زیر زبان‌تان تلخ نشود.

از صحبت خودمانی هم که بگذریم، اعداد دروغ نمی‌گویند. 

سال 2018 گزارشی از مرکز مطالعات بلیند با همکاری کارکنان حوزه فناوری در شرکت‌های بزرگ و کوچک منتشر شد که خبر از احساس فرسودگی شغلی توسط 60 درصد از فعالان میداد. 

بعد بنظرتان، چند درصد از دستمزد ناعادلانه‌ی خود شکایت دارند؟ چند درصد از اضافه کاری تصاعدی؟ و درصد باقی مانده نیز از حجم کاری بیش از حد عاصی هستند؟ 

به ترتیب: 41، 32، و 31 درصد. خیلی ناقابل.

شاید اگر یک رئیس دفتر داشتید و مسئول کارهای اجرایی و هماهنگی استخدام می‌کردید می‌توانست مشکل شما را حل کند. اما واقعیت تلخ این است که نه پول این کار دارید و اصلاً چه جوابی در برابر این سوال دارید که آخر چه خبر است؟ چهار تا کار اجرایی تکرارپذیر که نیازی به مسئول دفتر و نیروی انسانی ندارد.

به نظر می‌رسد همین اول صبحی در آستانه‌ ناامیدی قرار گرفتن برای روحیه آدمی مناسب نیست. بهتر است نگاهی به روند چنین کارهایی در دنیا بیندازید. هم‌اکنون افراد متخصص در شرکت‌های بزرگ راه‌حل‌هایی را برای رفع این مشکل پیدا کرده‌اند که اگر نگوییم معجزه شده است در حق تکنولوژی و آی‌پی و شبکه‌ی انتقال داده‌ی ای‌پی‌آی ظلم کرده‌ایم. 

حالا به بیراهه نرویم.

اتوماسیون گردش کار در حرفه‌ی شما

برای این که ناامید نشوید این خبر خوب را دریافت کنید که سامانه‌هایی به وجود آمده‌اند که جزیی‌ترین کارهای اجرایی را که تکرار پذیر هستند بر عهده می‌گیرند و به صورت خودکار به سرانجام می‌رسانند. 

برای این که مطلب را درست بیان کنیم بهتر است این مثال را طرح کنیم.

محتوای شبکه‌های مجازی را آماده کرده‌اید – حتی اگر آماده نکرده باشید هم راه‌حل مطلوبی وجود ندارد- ویرایش کرده‌اید و باید بارگزاری کنید. محتواهایی را که تاکنون بارگزاری شده نیز نیاز به تحلیلی آماری و بازخوردی دارد که باید به آن هم رسیدگی کنید. لابه‌لای این کارها باید به کامنت‌هایی که از سوی کاربران دریافت کرده‌اید نظم بدهید و تحلیل کنید و پاسخ درخور را بنویسید. شما احتمالاً نمی‌خواهید پاسخ‌های آماده به آدم‌های باهوش بدهید که آن‌ها را سرخورده می‌کند.

هر یک از این عملیات‌هایی که توصیفش رفت و شما با جزئیات بیشتری با آن‌ها آشنا هستید با ابزرا دیجیتال خاصی انجام می‌شود و بنابراین باید بین اینستاگرام و توئیتر و لینک دین و ورد پرس و اپلیکشن‌های دیگر در رفت و آمد باشید. کلافه شده‌اید. اما امروز روز ارایه گزارش کار است و باید از پس این کار بر بیایید.

خبر خوب این است. این چیزی که شما با ان درگیر هستید فقط یک گردش‌کار پیچیده است که به راحتی می‌تواند خودکار شود. یعنی امروز سامانه‌هایی هستند که گردش‌کارهای بسیار پیچیده‌تر را نیز خودکار می‌کنند. کارهای اجرایی با روال بی‌سابقه‌ای از در حال خودکار شدن است. این سامانه‌ها با قدرت تکنولوژیک iPaaS و شبکه‌ی انتقال داده ای‌پی‌آی فعال شده‌اند و وضعیت را به نقع حال و هوای شما تغییر داده‌اند.

زمان شروع به خودکارسازی است

شما کافی است به یکی از این سامانه‌ها بروید و گردش کار خود را در میان قالب‌های آماده پیدا کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. همه‌ی مراحل به صورت خودکار پیگیری خواهند شد.

این تکنولوژی امروز با قدرت هوش مصنوعی (لینک به صفحه هوش مصنوعیمون) نیز تلفیق شده که امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. یادتان می‌آید بالاتر گفتیم اگر محتوایی تولید نکرده‌ای نگران نباشید؟ خب در میان قالب‌های این سامانه‌ها قالبی است که انتخاب آن می‌توانید محتوای منحصر‌به‌فرد تولید کنید. یا اگر نمی‌خواهید پاسخ کامنت‌ها پاسخ‌های تکراری باشد، از قوه هوش مصنوعی به صورت کاربردی بهره بجویید و کامنت‌های متنوع به مخاطبان خود بفرستید.

انجیر، اولین اتوماسیون گردش کار در ایران

دنیای دیجیتال با تکنولوژی iPaaS و شبکه‌ی انتقال داده ای‌پی‌آی امکاناتی فراهم کرده که بر روزمرگی غلبه کنید. فقط کافی است سناریو گردش کار خود را در سامانه‌های مرتبط مانند انجیر – تنها نسخه‌ی بومی این سامانه‌ها در ایران- وارد کنید و کارهای اجرایی را برای همیشه خودکار کنید.